Bij Bakker Bart heeft OmEcom enkele grote projecten gerealiseerd. Zo is Bakker Bart over gegaan van folder verspreiding naar volledig online marketing communicatie rondom de 150 Bakker Bart winkels én is Bakker Bart getransformeerd tot de grootste ontbijt & lunch bezorger van Nederland.

Online marketing strategie Bakker Bart

Bakker Bart Instagram OmEcom.nl

Bij Bakker Bart bestond eind 2017 de marketing mix alleen uit het verspreiden van een fysieke folder rondom de vestigingen.

De tijd was echter veranderd en ook de propositie van Bakker Bart was inmiddels steeds minder die van bakker en steeds meer die van lunch gelegenheid.

Tijd dus voor een nieuwe Online marketing strategie. In samenwerking met NoBears ontwikkelde OmEcom een volledig nieuwe online marketing strategie.

In een straal van 5 km rondom de 150 Bakker Bart winkels werd communicatie rondom de verschillende gebruiksmomenten opgezet die ook aansloot op het tijdstip op de dag.

In de ochtend kregen klanten op social media en in display advertising aanbiedingen van koffie met iets lekkers te zien, vanaf 11u werd het lunch moment benadrukt om vervolgens in de middag de nadruk werd gelegd op bestellen voor de volgende dag.

Er werden mooiere meer smakelijke beelden geschoten van de broodjes en in de communicatie kwam meer de nadruk te liggen op directe consumptie.

E-commerce strategie Bakker Bart

bakker bart logo case OmEcom
Thuisbezorgd logo e-commerce propositie Bakker Bart & OmEcom
Deliveroo logo met Bakker Bart & OmEcom
ubereats logo met Bakker Bart

In 2018 was Thuisbezorgd nog niet zo groot als het nu is. Ubereats en Deliveroo probeerden Thuisbezorgd uit te dagen in de Nederlandse markt en natuurlijk had Bakker Bart ook haar eigen webshop.

OmEcom zag kansen in de lunch bezorg markt in Nederland. Bakker Bart was namelijk de enige grote lunch keten die een vrijwel landelijke dekking had.

Door winkels in de fysieke winkelstraat te combineren met winkels in de digitale winkelstraten van Thuisbezorgd, Ubereats en Deliveroo wist Bakker Bart met haar sterke merknaam binnen 2 jaar de grootste ontbijt & lunch bezorger van Nederland te worden.

In Bakker Bart winkels werd in vele gevallen een additionele omzet tot 30% gerealiseerd. Landelijk werd de e-commerce omzet jaarlijks ruim verdubbeld.

Niet voor niets is bezorging een wezenlijk onderdeel geworden in de vernieuwde bakker Bart propositie.

Bouw nieuwe webshop Magento 2 icm order management systeem

Eind 2019 lanceerde Bakker Bart in samenwerking met KEGA de vernieuwde bakkerbart.nl webshop & order management systeem. De webshop die Bakker Bart daarvoor had was sterk verouderd en moest dus vernieuwd worden.

OmEcom was de projectleider & product owner voor dit project wat uiteindelijk in 9 maanden gerealiseerd werd.

Het order management systeem werd speciaal ontwikkeld voor Bakker Bart om de orderstromen vanuit de eigen webshop, en de platformen in 1 systeem binnen te kunnen laten komen. Middels diverse API koppelingen werd order informatie over en weer gestuurd tussen de winkels en de verschillende bestelplatformen.

Ook een nieuwe online marketing of E-commerce strategie?

Benieuwd naar andere cases waar OmEcom bij betrokken is geweest de afgelopen jaren? Bekijk dan ook onze andere cases óf neem direct contact op om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken!